Wij zijn Kodros finance professionals en wij zijn op zoek naar een Financieel Adviseur voor de businessunit Interim. Je wilt werken in een omgeving die kennis combineert met de juiste vaardigheden om zo een steentje bij te dragen aan de maatschappij.
Kodros finance professionals is een veelbelovend bedrijf met vernieuwende plannen voor het duurzaam invullen van financiële posities voor gemeenten. Waar nodig bieden wij ook tijdelijke oplossingen. Wij gaan voor persoonlijke relaties, zijn betrokken bij elkaar, geven de voorkeur aan face-to-face contact en doen zaken vanuit een lange termijngedachte.
Werken als financieel adviseur bij Kodros
Als Financieel adviseur ben je bij ons in loondienst, krijg je direct een vast contract en ga je zelfstandig aan de slag bij onze opdrachtgevers: de Nederlandse gemeenten. Je werkt bij verschillende gemeenten en breidt daarmee je ervaring en deskundigheid verder uit.
Kodros biedt je afwisselende en uitdagende interim opdrachten, binnen deze functie ga je dus niet alleen aan het werk, maar besteed je ook tijd en aandacht aan ontwikkeling en opleiding. Kodros bestaat uit een hecht team dat werkt met korte lijnen. We kennen elkaar persoonlijk en er is volop ruimte voor eigen ideeën en initiatieven. Jouw persoonlijke groei staat voorop: groeien als expert in een vakgebied of juist een breed scala aan opdrachten doen. Kodros heeft een laagdrempelige, open en informele bedrijfscultuur waar er naast hard werken, ook veel gelachen wordt en teamactiviteiten zoals de vrijdagmiddagborrel, barbecue en bedrijfsbezoek essentieel zijn.
Uiteraard organiseren we voor onze financials ook intervisiebijeenkomsten voor verbinding en kennisdeling. Tijdens de bijeenkomsten delen collega’s kennis en ervaringen met elkaar over thema’s binnen het vakgebied. Zo kun je van elkaar leren en samen met vakgenoten doorgroeien binnen jouw kennisveld.
Je kunt diverse trainingen en opleidingen volgen via het Kodros Kenniscentrum. Deze trainingen leveren een positieve bijdrage aan jouw ontwikkeling, je werkplezier en je inzetbaarheid.
Kodros heeft een sterk netwerk opgebouwd in het midden van Nederland. Je hebt dus altijd de mogelijkheid om bij een gemeente in jouw regio te werken. Dat scheelt reistijd en geeft jou de optie om werk en privé in balans te houden.
Lees hier meer over het werken als Financieel Adviseur bij Kodros of onze betrokkenheid bij de lokale overheid op de pagina ‘Over Kodros‘. Interesse in een andere functie bij Kodros, bekijk dan hier al onze interne vacatures.
Wat neem je mee?
Je hebt
– minimaal een hbo werk- en denkniveau;
– relevante werkervaring in een financiële functie bij de (lokale) overheid.
Je bent
– iemand die graag samenwerkt en zijn/haar Nederlands goed beheerst;
– in staat cijfers en rapporten op een duidelijke en overzichtelijke manier te presenteren en toe te
lichten;
– communicatief vaardig, oplossingsgericht en neemt collega’s hierin mee;
– analytisch vaardig, omgevingsbewust;
– iemand die open staat voor feedback en geeft dit ook aan anderen. Je hebt goed zicht op jezelf, weet je talenten goed in te zetten en vindt het leuk om jezelf te blijven ontwikkelen.
Kortom, naast vakinhoudelijk sterk ook een serieuze gesprekspartner.
Wat ga je doen?
– je ondersteunt de opdrachtgever bij financiële vraagstukken;
– je analyseert financiële informatie en onderzoekt oorzaken van afwijkingen tussen begroting, budget en realisatie op dit gebied;
– je geeft op basis van je bevindingen gevraagd en ongevraagd advies aan de budgethouders;
– je verzorgt de financiële advisering aan teams, management en bestuur;
– je biedt ondersteuning bij de totstandkoming van begroting, jaarrekening en periodieke rapportages;
– je toetst college- en raadsvoorstellen op financiële consequenties;
– je bouwt aan managementinformatie en doet voorstellen voor het ontwikkelen of het verbeteren van instrumenten die eenduidige stuurinformatie opleveren.
Wat bieden we je?
– Een uitstekend salaris. Minimaal € 5.072,- (schaal 11) en maximaal €6.103,- (schaal 12) bruto per maand afhankelijk van kennis/ervaring, op basis van 40 uur per week. Bedragen exclusief ruim 8% vakantiegeld (IKB);
– Doorgroeimogelijkheden: via het Kodros Kenniscentrum bieden wij een gevarieerd en wisselend aanbod van trainingen;
– Intervisie dagen, borrels, kerstdiner met Kodros-collega’s;
– Een vaste aanstelling op basis van een 32-36 urige werkweek (omvang is bespreekbaar);
– Een breed pakket aan arbeidsvoorwaarden, inclusief 25 vakantiedagen, laptop, en telefoon;
– Mogelijkheid tot het verkrijgen van een bonus;
– Lease auto of reiskostenvergoeding (naar eigen keuze);
– Ruime opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden;
– Flexibele werktijden, ruimte om thuis te werken en een ruim vakantieverlof. Ten minste, als je belooft terug te komen.
Vrijblijvend kennismaken?
Je kunt vrijblijvend een afspraak maken om nader kennis te maken. Plan hier een kennismakingsgesprek in.
Contact
Vragen over de functie financieel adviseur of een keer vrijblijvend kennismaken om de mogelijkheden te bespreken? Neem dan contact op met Dirkje Joosten via dirkjejoosten@kodros.nl of 085 250 03 42.
Solliciteer je liever op een specifieke vacature of ben je geïnteresseerd in andere financiële vacatures? Bekijk dan hier onze vacatures.
Over Kodros
Kodros vindt, verbindt, en ontwikkelt finance professionals voor gemeenten. Dit doen we via werving, interim-oplossingen, training en ontmoeting. Het wervingsproces en de interim-oplossingen begeleiden wij van begin tot eind; van de aanvraag van een gemeente tot de plaatsing van een kandidaat. Kodros wordt gevormd door een jong team met een open en informele bedrijfscultuur waar, naast hard werken, ook veel gelachen wordt en teamactiviteiten zoals vrijdagmiddagborrel, en een barbecue. Kortom: een jonge, snelgroeiende organisatie met ruimte voor ontwikkeling en groei van de professionals en een prettige werksfeer.