Kodros verbindt financials aan gemeenten.

Business Controller

Ben jij een ervaren financial met een achtergrond binnen de (lokale) overheid en op zoek naar meer variatie in je werk? Verlang je naar uitdagende projecten waar je je vaardigheden kunt uitbreiden en je expertise kunt inzetten? Dan is dit jouw kans! Als Business Controller krijg je bij ons de mogelijkheid om betrokken te zijn bij boeiende projecten en om een waardevolle bijdrage te leveren aan de organisatie. Lees snel verder voor meer informatie!

Wij zijn Kodros finance professionals en wij zijn op zoek naar een Business Controller voor de businessunit Interim. Je wilt werken in een omgeving die kennis combineert met de juiste vaardigheden om zo een steentje bij te dragen aan de maatschappij. Wij stimuleren jouw persoonlijke ontwikkeling en brengen je in contact met interessante opdrachtgevers.

Werken als Business Controller bij Kodros

Als Business Controller ben je bij ons in loondienst, en ga je zelfstandig aan de slag bij onze opdrachtgevers: de Nederlandse gemeenten. Je werkt bij verschillende gemeenten en breidt daarmee je ervaring en deskundigheid verder uit.

Kodros bied je afwisselende en uitdagende interim opdrachten, binnen deze functie ga je dus niet alleen aan het werk, maar besteed je ook tijd en aandacht aan ontwikkeling en opleiding. Wij faciliteren een opleidingstraject in o.a. onze Kodros Academy gericht op vakinhoud en de ontwikkeling van jouw competenties.

Kodros bestaat uit een hecht team dat werkt met korte lijnen. We kennen elkaar persoonlijk en er is volop ruimte voor eigen ideeën en initiatieven. Jouw persoonlijke groei staat voorop: groeien als expert in een vakgebied of juist een breed scala aan opdrachten doen. Kodros heeft een laagdrempelige, open en informele bedrijfscultuur waar er naast hard werken, ook veel gelachen wordt en teamactiviteiten zoals de vrijdagmiddagborrel, barbecue en bedrijfsbezoek essentieel zijn.

Uiteraard organiseren we voor onze financials ook intervisie bijeenkomsten voor verbinding en kennisdeling. Tijdens de bijeenkomsten delen collega’s kennis en ervaringen met elkaar over thema’s binnen het vakgebied. Zo kun je van elkaar leren en samen met vakgenoten doorgroeien binnen jouw kennisveld.

Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een ambitieuze en ervaren Business Controller die gedreven wordt door een passie voor financiën en bedrijfsvoering. Je hebt ervaring met het analyseren van financiële gegevens en het vertalen ervan naar bruikbare inzichten voor het management. Daarnaast ben je communicatief sterk en in staat om effectief samen te werken met verschillende stakeholders binnen en buiten de organisatie. Verder beschik je over de volgende eigenschappen:

– Minimaal een hbo werk- en denkniveau;
– Relevante werkervaring in een financiële functie bij de (lokale) overheid.
– Iemand die graag samenwerkt en zijn/haar Nederlands goed beheerst;
– In staat cijfers en rapporten op een duidelijke en overzichtelijke manier te presenteren en toe te lichten;
– Communicatief vaardig, oplossingsgericht en neemt collega’s hierin mee;
– Analytisch vaardig, omgevingsbewust;
– Iemand die open staat voor feedback en geeft dit ook aan anderen. Je hebt goed zicht op jezelf, weet je talenten goed in te zetten en vindt het leuk om jezelf te blijven ontwikkelen.
Kortom, naast vakinhoudelijk sterk ook een serieuze gesprekspartner.

Wat ga je doen?
Enkele voorbeelden van de werkzaamheden als Business Controller:
– Je adviseert directie en bestuur over financiële vraagstukken op tactisch en strategisch niveau;
– Je bouwt aan tijdige en betrouwbare managementinformatie en doet voorstellen voor het ontwikkelen of het verbeteren van instrumenten die eenduidige stuurinformatie opleveren.
– Je signaleert risico’s en vertaalt deze in adviezen. Ook kun je verantwoordelijk zijn voor het coördineren van een juiste en volledige financiële administratie of voor de projectadministratie of de jaarrekening.
– Je neemt deel aan (regionale) projectteams;
– Je hebt aandacht voor de effectiviteit van het gevoerde beleid en regelingen.

Wat bieden we je?
– Bij de start een maximumsalaris van € 7.000,- bruto per maand afhankelijk van kennis/ervaring, o.b.v. 40-urige werkweek. Bedragen exclusief ruim 8% vakantiegeld.
– Doorgroeimogelijkheden: via de Kodros Academy bieden wij een gevarieerd en wisselend aanbod van trainingen;
– Kodros heeft een sterk netwerk opgebouwd in het midden van Nederland. Je hebt dus altijd de mogelijkheid om bij een gemeente in jouw regio te werken. Dat scheelt reistijd en geeft jou de optie om werk en privé in balans te houden.
– Intervisie dagen, borrels, kerstdiner met Kodros-collega’s;
– Een vaste aanstelling op basis van een 24-40 urige werkweek (omvang is bespreekbaar);
– Een laptop, en telefoon;
– Mogelijkheid tot het verkrijgen van een bonus;
– Leaseauto of reiskostenvergoeding (naar eigen keuze);
– Ruime opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden;
– Flexibele werktijden, ruimte om thuis te werken en een ruim vakantieverlof. Ten minste, als je belooft terug te komen;

Vrijblijvend kennismaken?
Je kunt vrijblijvend een afspraak maken om nader kennis te maken. Plan hier een kennismakingsgesprek in.

Contact
Vragen over de functie Business Controller of een keer vrijblijvend kennismaken om de mogelijkheden te bespreken? Neem dan contact op met Jeroen de Wit via jeroendewit@kodros.nl of 085 250 03 42.

Lees hier meer over onze betrokkenheid bij de lokale overheid op de pagina ‘Over Kodros’. Solliciteer je liever op een specifieke vacature of ben je geïnteresseerd in andere financiële vacatures? Bekijk dan hier onze vacatures.

Over Kodros
Kodros vindt, verbindt, en ontwikkelt finance professionals voor gemeenten. Dit doen we via werving, interim-oplossingen, training en ontmoeting. Het wervingsproces en de interim-oplossingen begeleiden wij van begin tot eind; van de aanvraag van een gemeente tot de plaatsing van een kandidaat. Kodros wordt gevormd door een jong team met een open en informele bedrijfscultuur waar, naast hard werken, ook veel gelachen wordt en teamactiviteiten zoals vrijdagmiddagborrel, en een barbecue. Kortom: een jonge, snelgroeiende organisatie met ruimte voor ontwikkeling en groei van de professionals en een prettige werksfeer.

Heb je vragen over deze functie?

Neem contact op met
Anniek Smolders

Recruitment Consultant

Solliciteer op de functie

Business Controller

Solliciteer op deze functie door het sollicitatieformulier in te vullen. Wij doen ons best om binnen 2 werkdagen op je sollicitatie te reageren. 

Heb je nog vragen? 

085 250 03 42

× Hoe kan ik je helpen?