⌂ » Freelance finance specialist overheid
Als freelance finance specialist overheid ben je een ervaren professional op het gebied van financiën en boekhouding binnen de overheidssector. Met jouw expertise help je overheidsinstanties bij het beheren en optimaliseren van hun financiële processen. Benieuwd wat je nog meer doet? Lees hieronder meer of neem contact met ons op.
Taken
Je kunt verschillende taken verwachten:
Verantwoordelijkheden
Ook zijn er verschillende verantwoordelijkheden waar je rekening mee moet houden:
Ook is het belangrijk om over een aantal eigenschappen te beschikken. De volgende eigenschappen zijn van belang:
Een goede basis begint met een relevante opleiding. Veelal wordt er gevraagd naar een afgeronde hbo- of universitaire opleiding in financiën, economie of bedrijfskunde. Deze opleidingen bieden een stevige basis in boekhouding, financieel management en overheidsfinanciën.
Daarnaast is het belangrijk om jezelf voortdurend bij te scholen en op de hoogte te blijven van ontwikkelingen binnen het vakgebied. Het is belangrijk om up-to-date zijn met wet- en regelgeving, nieuwe trends en technologieën die relevant zijn voor financiële processen binnen de overheid.
Als freelance finance specialist overheid ben je verantwoordelijk voor het analyseren van financiële gegevens, opstellen van budgetten en rapporten, controleren van transacties en adviseren over financiële beslissingen. Je draagt verantwoordelijkheid voor de nauwkeurigheid en integriteit van financiële verslagen, het naleven van wet- en regelgeving en het identificeren van risico’s. Om succesvol te zijn in deze rol, is kennis van overheidsfinanciën, analytisch vermogen, communicatieve vaardigheden en flexibiliteit essentieel. Een relevante opleiding in financiën of bedrijfskunde wordt meestal vereist, evenals voortdurende bijscholing om op de hoogte te blijven van ontwikkelingen binnen het vakgebied.
Sinds kort ben ik in dienst getreden bij Kodros. Mijn ervaring met het bedrijf en haar werknemers is tot nu toe zeer positief. Bij binnenkomst goed ontvangen en actief begeleid in het oppakken van mijn nieuwe taken. De interne communicatie verloopt soepel en er heerst een fijne sfeer op de werkvloer.
Ik ben recentelijk begonnen bij Kodros na het behalen van mijn diploma accountancy. Ik ben daar meteen goed ontvangen en bieden mij meteen de nodige begeleiding die ik nodig heb om een financial voor de gemeente te worden. In mijn eerste hadden ze al snel een plek gevonden voor mijn eerste project/werkervaring waar ik op dit moment nog steeds goed op mijn plek zit. Ik ben zeer tevreden over hoe ik in de eerste maanden al ben geholpen door Kodros.
Mijn ervaring met Kodros is zeer positief. De communicatielijnen zijn kort. Daarnaast is de persoonlijke aandacht er en wordt er professioneel gewerkt. Hiernaar was ik opzoek.
De ervaringen met Kodros waren sinds het eerste contact direct heel goed. Je voelt meteen dat de organisatie persoonlijk contact en aandacht voor elkaar hoog in het vaandel heeft.
De begeleiding van Kodros, in het bijzonder door consultant Loretta, was in alle opzichten een goede ervaring. Het enthousiasme, de betrokkenheid en vakkennis van Kodros maken het verschil. Een aanrader voor kandidaten die op zoek zijn naar een financiële functie bij een gemeente.
Ben je ook benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact op voor vrijblijvend advies. Jeroen de Wit helpt je graag met al jouw vragen.
© 2025 Kodros, alle rechten voorbehouden.