Kodros verbindt financials aan gemeenten.

Financieel Medewerker

Ben je een financial werkzaam bij de overheid en zoek je naar meer variatie en uitdagende projecten? Verlang je naar een omgeving waar kennis en vaardigheden samenkomen om een positieve impact op de maatschappij te hebben? Bij Kodros brengen we je in contact met boeiende opdrachtgevers. Ontdek wat Kodros voor jou kan betekenen als Financieel Medewerker en maak een verschil in jouw carrière.

Wij zijn Kodros finance professionals en wij zijn op zoek naar een Financieel medewerker voor de businessunit Interim. Het zelfstandig uitvoeren van financieel/administratieve werkzaamheden bij overheidsinstellingen is de focus van deze rol. Onze missie is het duurzaam invullen van financiële posities voor gemeenten. Waar nodig bieden wij ook tijdelijke oplossingen. Wij gaan voor persoonlijke relaties, zijn betrokken bij elkaar, geven de voorkeur aan face-to-face contact en doen zaken vanuit een lange termijngedachte.

Werken als Financieel Medewerker bij Kodros
Als Financieel medewerker ben je bij ons in loondienst, krijg je direct een vast contract en ga je zelfstandig aan de slag bij onze opdrachtgevers: de Nederlandse gemeenten. Je werkt bij verschillende gemeenten en breidt daarmee je ervaring en deskundigheid verder uit. Dat biedt jou de zekerheid van een vaste werkgever gecombineerd met de diversiteit en afwisseling van interim opdrachten. Kodros bied je afwisselende en uitdagende interim opdrachten, binnen deze functie ga je dus niet alleen aan het werk, maar besteed je ook tijd en aandacht aan ontwikkeling en opleiding. Wij faciliteren een een opleidingstraject in o.a. onze Kodros Academy gericht op vakinhoud en de ontwikkeling van jouw competenties.

Kodros bestaat uit een hecht team dat werkt met korte lijnen. We kennen elkaar persoonlijk en er is volop ruimte voor eigen ideeën en initiatieven. Jouw persoonlijke groei staat voorop: groeien als expert in een vakgebied of juist een breed scala aan opdrachten doen. Kodros heeft een laagdrempelige, open en informele bedrijfscultuur waar er naast hard werken, ook veel gelachen wordt en teamactiviteiten zoals de vrijdagmiddagborrel, barbecue en bedrijfsbezoek essentieel zijn.

Uiteraard organiseren we voor onze financials ook intervisie bijeenkomsten voor verbinding en kennisdeling. Tijdens de bijeenkomsten delen collega’s kennis en ervaringen met elkaar over thema’s binnen het vakgebied. Zo kun je van elkaar leren en samen met vakgenoten doorgroeien binnen jouw kennisveld.

Wie zoeken wij?
Als financieel medewerker zoeken wij een nauwkeurige en proactieve teamspeler met een passie voor cijfers en financiën. Je hebt een scherp oog voor detail en beschikt over sterke analytische vaardigheden. We zoeken iemand die zelfstandig kan werken, maar ook goed functioneert binnen een team. Daarnaast beschik je over de volgende eigenschappen:

– Tenminste een afgeronde mbo/hbo-opleiding;
– Kennis en ervaring van beheren, beoordelen en controleren van financiële administratie en processen;
– Affiniteit met cijfers. Werkervaring in een financiële functie bij een gemeente of overheidsorganisatie is een pré, maar niet noodzakelijk.
– Creatief en durft buiten de gebaande paden te gaan om een juiste oplossing te creëren en hebt een open houding;
– Proactief, kritisch en nieuwsgierig;
– Initiatiefrijk, politiek-, bestuurlijk- en organisatiesensitief;
– Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;

Wat ga je doen?
Enkele voorbeelden van werkzaamheden van een Financieel medewerker:

– ondersteunende werkzaamheden jaarrekening/begroting/periodieke prognoses, waaronder het verzamelen van gegevens t.b.v. accountant en het balansdossier;
– onderhouden van het contact met de accountant m.b.t. activa en reserves & voorzieningen;
– een controlerende rol ten aanzien van de financiële administratie, het grootboek en financiële vastleggingen (bijv. verwerken van begrotingswijzigingen);
– opstellen, boeken en eindcontrole memorialen;
– aanmaken van grootboekrekeningen en kostensoorten in een financiële applicatie;
– budgetbeheer verschillende afdelingen;
– verantwoordelijk voor het financieel applicatiebeheer;
– contacten met adviseurs en partners.

Waarom kiezen voor Kodros?
Je komt te werken bij een gemeente uit ons netwerk. Er is volop ruimte voor eigen ideeën en initiatief en je hebt veel ontwikkelingsmogelijkheden. Verder bieden wij:

– Bij de start een maximumsalaris van € 4.000,- bruto per maand afhankelijk van kennis/ervaring, o.b.v. 40-urige werkweek. Bedragen exclusief ruim 8% vakantiegeld;
– Doorgroeimogelijkheden: via de Kodros Academy bieden wij een gevarieerd en wisselend aanbod van trainingen;
– Kodros heeft een sterk netwerk opgebouwd in het midden van Nederland. Je hebt dus altijd de mogelijkheid om bij een gemeente in jouw regio te werken. Dat scheelt reistijd en geeft jou de optie om werk en privé in balans te houden.
– Intervisie dagen, borrels, kerstdiner met Kodros-collega’s;
– Een vaste aanstelling op basis van een 24-40 urige werkweek (omvang is bespreekbaar);
– Een laptop, en telefoon;
– Mogelijkheid tot het verkrijgen van een bonus;
– Leaseauto of reiskostenvergoeding (naar eigen keuze);
– Ruime opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden;
– Flexibele werktijden, ruimte om thuis te werken en een ruim vakantieverlof. Ten minste, als je belooft terug te komen;

Vrijblijvend kennismaken?
Heb je vragen over de functie of wil een keer vrijblijvend kennismaken om de mogelijkheden te bespreken? Neem dan contact op met Jeroen de Wit via jeroendewit@kodros.nl of 085 250 03 42. Plan hier een kennismakingsgesprek in.

Interesse in een andere functie bij Kodros, bekijk dan hier al onze interne vacatures. Liever direct in dienst in de publieke sector? Bekijk dan hier al onze actuele vacatures. Lees hier meer over onze betrokkenheid bij de lokale overheid op de pagina ‘Over Kodros’.

Heb je vragen over deze functie?

Neem contact op met
Anniek Smolders

Recruitment Consultant

Solliciteer op de functie

Financieel Medewerker

Solliciteer op deze functie door het sollicitatieformulier in te vullen. Wij doen ons best om binnen 2 werkdagen op je sollicitatie te reageren. 

Heb je nog vragen? 

085 250 03 42

× Hoe kan ik je helpen?