⌂ » Financieel Medewerker Gemeente
In dit artikel vertellen we meer over een financieel medewerker bij de gemeente. Een financieel medewerker bij de gemeente heeft een belangrijke rol in het beheren en controleren van de financiële processen binnen de lokale overheid. Deze functie vereist nauwkeurigheid, analytisch denkvermogen en een goed begrip van financiële procedures.
Ben jij een financieel medewerker bij een gemeente en wil je een overstap maken? Neem een kijkje bij onze vacatures of neem direct contact met ons op.
Als financieel medewerker houd je je bezig met verschillende taken die verband houden met de financiën van de gemeente. Enkele belangrijke taken zijn:
Zijn dit taken die je wil gaan vervullen? Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Plan een afspraak in via de website of neem vrijblijvend contact op met Jeroen de Wit via de mail of bel 085-2500342.
Om succesvol te zijn, is het belangrijk om te beschikken over een aantal vaardigheden:
Denk je dat je goed past als financieel medewerker gemeente? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden en dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen betekenen.
Als financieel medewerker gemeente is het belangrijk dat je over de volgende eigenschappen beschikt:
Een financieel medewerker bij de gemeente speelt een cruciale rol in het beheren en controleren van de financiële processen binnen de lokale overheid. Deze functie omvat taken zoals budgetbeheer, boekhouding, rapportage, financiële administratie en controle en analyse. Om succesvol te zijn in deze rol, zijn nauwkeurigheid, analytisch denkvermogen, kennis van financiële procedures, communicatievaardigheden en IT-vaardigheden essentieel. Een relevante opleiding op MBO- of HBO-niveau is vereist, evenals kennis van relevante wet- en regelgeving. Eigenschappen zoals verantwoordelijkheid en betrouwbaarheid, teamspelerschap en flexibiliteit worden ook gewaardeerd in een financieel medewerker bij de gemeente.
Pas je in dit profiel en wil je de overstap maken naar de gemeente? Bekijk hier onze Finance vacatures bij gemeenten. Staat er niets voor je tussen? Wij hebben nog veel vacatures die momenteel niet op de website staan. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Sinds kort ben ik in dienst getreden bij Kodros. Mijn ervaring met het bedrijf en haar werknemers is tot nu toe zeer positief. Bij binnenkomst goed ontvangen en actief begeleid in het oppakken van mijn nieuwe taken. De interne communicatie verloopt soepel en er heerst een fijne sfeer op de werkvloer.
Ik ben recentelijk begonnen bij Kodros na het behalen van mijn diploma accountancy. Ik ben daar meteen goed ontvangen en bieden mij meteen de nodige begeleiding die ik nodig heb om een financial voor de gemeente te worden. In mijn eerste hadden ze al snel een plek gevonden voor mijn eerste project/werkervaring waar ik op dit moment nog steeds goed op mijn plek zit. Ik ben zeer tevreden over hoe ik in de eerste maanden al ben geholpen door Kodros.
Mijn ervaring met Kodros is zeer positief. De communicatielijnen zijn kort. Daarnaast is de persoonlijke aandacht er en wordt er professioneel gewerkt. Hiernaar was ik opzoek.
De ervaringen met Kodros waren sinds het eerste contact direct heel goed. Je voelt meteen dat de organisatie persoonlijk contact en aandacht voor elkaar hoog in het vaandel heeft.
De begeleiding van Kodros, in het bijzonder door consultant Loretta, was in alle opzichten een goede ervaring. Het enthousiasme, de betrokkenheid en vakkennis van Kodros maken het verschil. Een aanrader voor kandidaten die op zoek zijn naar een financiële functie bij een gemeente.
Ben je ook benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact op voor vrijblijvend advies. Jeroen de Wit helpt je graag met al jouw vragen.
© 2025 Kodros, alle rechten voorbehouden.