Kodros verbindt financials aan gemeenten.

Financieel Adviseur

Goed om te weten:
– Je gaat aan de slag in een gemeente die groeit;
– Je werkt in een klein en betrokken team;
– Je houdt van cijfers;
– Je hebt financiële kennis en ervaring;
– Je krijgt ruimte voor eigen inbreng.
 
Wat neem je mee?
– Een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van economie, accountancy, bedrijfskunde of bestuurskunde;
– Minimaal 3 jaar ervaring in een eenzelfde functie, bij voorkeur in een vergelijkbare (gemeentelijke) organisatie;
– Financiële kennis en ervaring en kunt dit vertalen en overbrengen in debet en credit;
– Ervaring in het beheersen van de ins en outs van de P&C cyclus;
– Politieke sensitiviteit;
– Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
 
Wat ga je doen?
– Als Financieel Adviseur adviseer en begeleid je één of meerderen afdelingen van onze gemeente. Je ondersteunt deze afdelingen op alle mogelijke manieren op financieel-economisch gebied & bij de budget- en rapportagecyclus. Je werkt nauw samen met de beheerconsulent en je naaste collega’s;
– Hierbij zorg je niet alleen voor budgetbewaking, maar adviseer jij gevraagd en ongevraagd over het inzetten van onze financiële middelen;
– Daarnaast lever je een bijdrage aan het ontwikkelen en verbeteren van financieel beleid en de producten voor de planning- en controlecyclus;
– Je hebt een afwisselende functie waarbij je ook kan werken aan grote opgaven;
– Je bent daarmee als teamspeler de verbinding tussen beleid en geld.
– Je kijkt als adviseur over grenzen van je eigen vakgebied (concerndenker);
– Gezamenlijk met je beleidscollega’s leg je financiële verantwoording af.
 
Wat bieden we je?
– Een 36-urige werkweek;
– Tussen € 3.602,- en €5.313,- bruto per maand (schaal 10 van de gemeentelijke salaristabel oktober 2024, op basis van 36 uur p/w, afhankelijk van je opleiding en je ervaring). Daar bovenop ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% van je brutosalaris. Dit salaris is gebaseerd op de HR21-functie adviseur IV. Een eventuele marktoelage is bespreekbaar;
– Een tijdelijke aanstelling voor een jaar met perspectief op een vast dienstverband;
– Een Persoonlijk Gezondheids Budget (PGB) van €250,00 per jaar;
– Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.
 
Over ons team
– Het team Financiën zorgt ervoor dat de gemeente een gezonde financiële positie heeft en daar naar buiten toe helder en transparant over kan communiceren;
– Het team voert voor de hele gemeente de financiële administratie, stelt begroting, tussentijdse rapportages en jaarstukken op en geeft budgethouders, management en bestuur adviezen op financieel-economisch terrein.
 
Over de organisatie en de financiële functie
– Je draagt bij aan de organisatie ten aanzien van:
      – De ontwikkeling van een nieuwe missie en visie & structuur;
      – Het versterken financiële functie van de organisatie (regie vanuit het team Financiën).
– Er is veel ruimte voor een eigen inbreng en de kans om mee te helpen aan de verdere professionalisering van het team Financiën. Ook zijn er ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en persoonlijke aandacht en begeleiding.
 
Werken bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 57.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega’s voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp. De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft een actieve personeelsvereniging. Regelmatig worden er diverse workshops of uitjes georganiseerd zodat jij ook kans krijgt naast je werktijd leuke dingen te ondernemen met je collega’s om deze zo beter te leren kennen. Daarnaast stimuleert de gemeente dat jij je op persoonlijk vlak blijft ontwikkelen, via het eigen studieplein kan je dan ook diverse onlinecursussen en trainingen volgen.
 
Bij de gemeente Pijnacker-Nootdorp zijn ze momenteel bezig met een organisatieontwikkeltraject. Het doel hiervan is om de organisatie voor te bereiden op de toekomst. Dit traject omvat een herinrichting van de organisatie met duidelijke aansturing en het verbeteren van processen en werkzaamheden. Samen bouwen ze aan een sterke, flexibele organisatie die klaar is voor de toekomst.
 
Locatie
Oranjeplein 1
2641 EZ Pijnacker
 
Contact
Gaat jouw hart sneller kloppen van het lezen van deze vacature? Top! Je kunt direct een belafspraak inplannen via deze link: https://kodros.nl/belafspraak-maken/
Inlichtingen over deze functie en procedure kun je inwinnen bij Iris Pieneman, zij is bereikbaar via irispieneman@kodros.nl of telefonisch op 085-2500342.

Meer weten over de vacature?

Neem contact op met
Iris Pieneman

Senior Consultant

Geïnteresseerd in de vacature? Neem direct contact met ons op.

Solliciteer op deze functie door het sollicitatieformulier in te vullen. Wij doen ons best om binnen 2 werkdagen op je sollicitatie te reageren. 

Heb je nog vragen? 

085 250 03 42

× Hoe kan ik je helpen?