⌂ » Wat doet een business controller?
Gemeenten spelen een cruciale rol in onze samenleving. Ze zijn verantwoordelijk voor het beheer van publieke middelen en de uitvoering van beleid. Een belangrijke speler binnen de financiële afdeling van een gemeente is de business controller. Maar wat doet een business controller precies? In dit artikel duiken we dieper in de financiële wereld van gemeenten en de rol van de business controller.
De business controller is een essentieel onderdeel van de financiële structuur binnen een gemeente. Deze professional houdt zich bezig met het monitoren en verbeteren van de financiële prestaties. Maar wat doet zo’n professional nu eigenlijk? Hieronder staan enkele belangrijke taken:
Gemeentefinanciën zijn complex en vereisen deskundigheid. Laten we enkele belangrijke aspecten bekijken die je mogelijk tegen zult komen:
In een tijd waar gemeenten steeds meer onder druk staan om efficiënt en transparant te werken, is de rol van de business controller cruciaal. Het beantwoorden van de vraag ‘wat doet een business controller’ onthult een breed scala aan verantwoordelijkheden die bijdragen aan de financiële gezondheid van de gemeente. Of het nu gaat om budgettering, rapportage of risico-analyse, deze functie is een onmisbare schakel in het financiële proces.
Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden? Neem dan vandaag nog vrijblijvend contact met ons op. Of neem meteen een kijkje op onze vacature pagina.
Sinds kort ben ik in dienst getreden bij Kodros. Mijn ervaring met het bedrijf en haar werknemers is tot nu toe zeer positief. Bij binnenkomst goed ontvangen en actief begeleid in het oppakken van mijn nieuwe taken. De interne communicatie verloopt soepel en er heerst een fijne sfeer op de werkvloer.
Ik ben recentelijk begonnen bij Kodros na het behalen van mijn diploma accountancy. Ik ben daar meteen goed ontvangen en bieden mij meteen de nodige begeleiding die ik nodig heb om een financial voor de gemeente te worden. In mijn eerste hadden ze al snel een plek gevonden voor mijn eerste project/werkervaring waar ik op dit moment nog steeds goed op mijn plek zit. Ik ben zeer tevreden over hoe ik in de eerste maanden al ben geholpen door Kodros.
Mijn ervaring met Kodros is zeer positief. De communicatielijnen zijn kort. Daarnaast is de persoonlijke aandacht er en wordt er professioneel gewerkt. Hiernaar was ik opzoek.
De ervaringen met Kodros waren sinds het eerste contact direct heel goed. Je voelt meteen dat de organisatie persoonlijk contact en aandacht voor elkaar hoog in het vaandel heeft.
De begeleiding van Kodros, in het bijzonder door consultant Loretta, was in alle opzichten een goede ervaring. Het enthousiasme, de betrokkenheid en vakkennis van Kodros maken het verschil. Een aanrader voor kandidaten die op zoek zijn naar een financiële functie bij een gemeente.
Ben je ook benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem contact op voor vrijblijvend advies. Jeroen de Wit helpt je graag met al jouw vragen.
© 2025 Kodros, alle rechten voorbehouden.