Wat neem je mee?
Je hebt
– Een HBO+ werk- en denkniveau;
– Een financiële basis en enkele jaren ervaring in een financiële functie;
– Interesse in een politiek-bestuurlijke omgeving met bestuurlijke processen/verhoudingen;
– Ervaring met gemeentelijke financiën is een pré.
Je bent
– Gedreven, leergierig, positief kritisch en bereid om te investeren in de volgende stap van je carrière;
– Communicatief sterk, advies vaardig en bestuurlijk sensitief;
– Proactief ingesteld, ontwikkelgericht, zelfstandig maar ook een teamspeler;
– Ambitieus en betrokken en je kunt makkelijk schakelen tussen meerdere beleidsterreinen.
Wat ga je doen?
– Je monitort de financiële ontwikkelingen in de omgeving (bijvoorbeeld rijk, provincie, VNG en parkstadgemeenten) en vertaalt dit in de adviezen die je geeft;
– Je adviseert het hoofd planning en control met betrekking tot de lange termijn financiële positie van de gemeente;
– Je bewaakt de financiële positie van de gemeente en bent het eerste aanspreekpunt voor de provinciale toezichthouder;
– Je bent initiator en aanjager van vernieuwingen in het proces van de jaarlijks op te stellen begroting;
– Je plant en coördineert de totstandkoming van het financiële deel van de Programmabegroting;
– Je toetst wijzigingsvoorstellen op de begroting aan de financiële kaders;
– Je zorg voor de financiële informatievoorziening over de begroting aan derden;
– Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de totstandkoming van de diverse Planning & Control producten, in het bijzonder de ontwikkeling van de algemene uitkering en de reservepositie.
Wat bieden we je?
– Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring word je ingeschaald in schaal 10 (max €70.837,- bruto per jaar op basis van 36 uur incl. IKB). Het Individueel Keuzebudget (IKB) 17,05% van je brutosalaris kun je vrij besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen;
– Een 32 – 36-urige werkweek;
– Een veelzijdige, interessante en afwisselende functie;
– Een uitgebreid inwerktraject met functiegerichte trainingen en cursussen en volop ruimte en aandacht voor jouw professionele ontwikkeling;
– Mogelijkheid tot thuiswerken met flexibele werktijden;
– Een smartphone, laptop, thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en thuiswerkbudget voor het inrichten van je thuiswerkplek;
– Deelname aan het ABP pensioenfonds en een bijdrage aan je ziektekostenverzekering.
Werken bij gemeente Landgraaf
Landgraaf is een ambitieuze gemeente in Zuidoost-Limburg. Gelegen tussen Kerkrade, Heerlen, en Brunssum en Ubach-Palenberg en wel bekend van de toeristische toppers Pinkpop, Snowworld en Mondo Verde. De gemeente telt ruim 37.000 inwoners en maakt deel uit van het bestuurlijke samenwerkingsverband Parkstad Limburg.
Werken bij de gemeente Landgraaf betekent werken in een prettige organisatie met korte lijnen tussen bestuur, management en medewerkers. We bieden een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket en je krijgt de kans om je op uiteenlopende gebieden te ontwikkelen en mee te denken.
Het team
Als junior concernadviseur finance werk je nauw samen met de controllers, de senior financieel beheer, de senior planning en control en het afdelingshoofd (concerncontroller) P&C. Je rapporteert rechtstreeks aan het afdelingshoofd tevens concern controller.
Locatie
Gemeente Landgraaf
Sweelinckplein 1
6371 LB Landgraaf