Naam opdracht: Financieel Adviseur Sociaal Domein
Organisatie: Gemeente Krimpen aan den IJssel
Website organisatie: https://krimpenaandenijssel.nl/
Startdatum: z.s.m.
Einddatum: medio juli 2023 (3 maanden)
Aantal uur per week: 16-24 uur
Wat ga je doen?
– Fungeren als financieel adviseur en sparringpartner voor diverse zelf organiserende teams in het sociaal domein, met focus op de Participatiewet en Wet inburgering;
– Betrokkenen bij de financiële ondersteuning voor WMO en Jeugd;
– Vertegenwoordiger van de gemeente in diverse gemeenschappelijke regelingen (Sociale zaken, Werkvoorzieningschap);
– Adviseren over financiën in brede zin richting directie en bestuur en daarin een meerwaarde geven aan cijfers;
– Bijdragen aan de documenten van de P&C cyclus in samenwerking met collega’s (kadernota, begroting, jaarstukken, tussentijdse begrotingswijzigingen).
Wat neem je mee?
Je hebt
– een opleiding op mininmaal hbo niveau;
– aantoonbare kennis van gemeentefinanciën;
– 3 jaar aantoonbare werkervaring als Financieel adviseur, bij voorkeur binnen het Sociaal Domein;
– kennis van de Participatiewet;
– ervaring met zelforganiserende teams;
– aantoonbare kennis van en werkervaring met Excel in de afgelopen 5 jaar;
– aantoonbare werkervaring in een politiek bestuurlijke omgeving bij een kleinere gemeente.
Je bent
– representatief;
– klantvriendelijk;
– accuraat in het vertalen van ontwikkelingen naar cijfers;
– oplossingsgericht;
– iemand die stevig in zijn/haar schoenen staat.
Waar ga je werken?
Het team Financieel beleid en advies bestaat uit 7 collega’s die veel waarde hechten aan onderlinge afstemming en samenwerking. De belangrijkste aandachtsgebieden zijn het ondersteunen van de teams, de planning en controlcyclus en het financieel beleid.
Over de gemeente Krimpen aan den IJssel
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo’n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Aanvullende informatie
– ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat je zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
– Je dient minimaal 2 dagen op locatie te werken (ma-di-wo-do);
– De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 6 april 2023 tussen 13.00 uur en 16.00 uur.
Locatie
Raadhuisplein 2
2922 AD Krimpen aan den IJssel