Wat neem je mee?
Je hebt
– een HBO werk- en/of denkniveau;
– een uitgebreide financiële basis en je bent volwaardig gesprekspartner voor je collega’s;
– kennis van fiscaliteit (met name BTW en VPB);
– kennis van BBV-regelgeving is een pré;
– (brede) ervaring in een adviserende functie;
– het vermogen om financiële/fiscale vraagstukken en bijbehorende knelpunten snel te doorgronden.
Je bent
– organisatiesensitief, nieuwsgierig, oplossingsgericht en staat stevig in je schoenen;
– op de hoogte van de ontwikkelingen en trends op jouw vakgebied en bent een volwassen gesprekspartner die naast collega’s ook management, directie en bestuur kan adviseren;
– toegankelijk, digitaal- en systeemvaardig (bijvoorbeeld MS365/Teams/Key2Financien of ander financieel pakket) en houdt rekening met standpunten en belangen van anderen;
– (bij voorkeur) bekend met een politiek, bestuurlijke omgeving.
Wat ga je doen?
– Je hebt een actieve rol in het ontwikkelen van financieel en/of fiscaal beleid, je communiceert in heldere taal (ook voor niet-financials) en vertaalt cijfers naar inzichtelijke verhalen;
– Je bent een direct aanspreekpunt voor je collega financieel adviseurs;
– Je werkt mee aan het samenstellen van Planning & Controle documenten, zoals begroting, jaarrekening en (tussentijdse) rapportages;
– Je coördineert de fiscaliteit binnen de gemeente;
– Als adviseur en sparringpartner van teammanagers en andere collega’s adviseer je over complexe financiële en/of fiscale vraagstukken;
– Voor de Belastingdienst en externe fiscaal specialisten ben je het eerste aanspreekpunt;
– Je zorgt dat het proces van de lokale belastingen goed verloopt.
Wat bieden we je?
– Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring word je ingeschaald in schaal 11 (max €75.455,- bruto per jaar op basis van 36 uur incl. IKB). Een Individueel Keuzebudget (IKB) 17,05% van je brutosalaris kun je vrij besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen;
– Een 36-urige werkweek met uitzicht op een vast dienstverband na 1 jaar;
– Een informele sfeer met sociale en gedreven collega’s die samenwerken belangrijk vinden;
– Een intern opleidingsaanbod (Hoeksche Campus) met diverse trainingen & opleidingen die bijdragen aan jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling;
– Mogelijkheid tot hybride werken;
– Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een pensioen bij het ABP, reiskostenvergoeding, mobiele telefoon en een laptop;
– En… werken in een fantastisch team met gemotiveerde collega’s waarbij teamwork een basis-uitgangspunt is.
Werken bij gemeente Hoeksche Waard
Werken voor de Hoeksche Waard betekent werken in een unieke streek, waarbij jij het verschil kan maken voor bijna 90.000 inwoners. Bij hen telt iedereen en kijken ze naar elkaar om. Zij geloven in gelijkwaardigheid en denken in mogelijkheden. Daarom werken ze samen aan een inclusieve samenleving, waaraan iedereen meedoet en waarde heeft. Dat doe je samen met 700 collega’s die verschillend zijn in karakter, talenten en dromen. Maar met een gedeelde passie voor hun werk. Bij de Hoeksche Waard krijg je alle ruimte om mee te werken aan een gemeentelijke organisatie met eigentijdse uitdagingen die het beste in jou naar boven halen. Daarnaast vinden zij het belangrijk om volop kansen voor een persoonlijke en professionele ontwikkeling te bieden. Durf jij vanuit verschillende richtingen te kijken en wil je met jouw vakmanschap impact hebben op de ontwikkeling van de Hoeksche Waard? Kom dan werken bij gemeente Hoeksche Waard, want jij maakt het echt!
Team financieel advies is blijvend op zoek naar optimalisering binnen het vakgebied. Als je bij hen in het team komt, is het één van je doelstellingen om proactief en als financieel business partner de organisatie te ondersteunen. ?Het woord “samenwerking” is voor hen een uitgangspunt zonder het professioneel advies uit het oog te verliezen. Dit biedt ook ruimte en kansen voor verdere ontwikkeling, zowel op het vakgebied als persoonlijk. De functie van financieel adviseur verandert steeds meer in een financieel business partner, wat inhoudt dat ze van controles en rapportages achteraf nu naar gidsen vooraf gaan. Het team bestaat uit 2 strategisch adviseurs, 2 senior adviseurs (waaronder deze functie), 6 adviseurs en 4 consulenten. Samen zorgen zij voor de volledige financiële en fiscale advisering binnen de gemeente. Het totale team Financiën (incl. het team financiële administratie) bestaat uit 30 medewerkers.
Locatie
Gemeente Hoeksche Waard – Servicepunt Maasdam
Sportlaan 22
3299 XG Maasdam
Over Kodros
Kodros vindt, verbindt en ontwikkelt financials voor gemeenten. Dat doen wij via werving, training en ontmoeting. Ook kun je jezelf verder ontwikkelen als interim financial.
Samen. Groeien. Presteren. Daar gaan we voor! Samen streven we jouw dromen na door je continu uit te dagen om stappen te maken binnen de organisatie. Je wilt hard werken, continu leren en goed leren omgaan met vrijheid en verantwoordelijkheidsgevoel. We helpen jou de volgende stap te zetten.