Ben jij een businesspartner van de business? Heb je energie om bezig te zijn met ontwikkelingen, binnen Ruimtelijke Ontwikkeling en Publieke Dienstverlening? Lees dan snel verder.
Binnen ruimtelijke ontwikkeling spelen interessante thema’s zoals de inwerkingtreding van de Omgevingswet, ontwikkelingen op de woningmarkt, gebiedsontwikkelingen en duurzaamheid. Voor team Publieke Dienstverlening ben je het financieel aanspreekpunt voor alle thema’s die betrekking hebben op burgerzaken en verkiezingen. Vooraf ben jij betrokken bij de college- en raadsvoorstellen. Tijdens de uitvoering houd je grip op de financiën en in adviesgesprekken met de teammanagers en beleidsmedewerkers denk je in mogelijkheden in plaats van in beperkingen. De ontwikkelingen op jouw vakgebied weet je te vertalen naar de werkvloer.
Dat doe je niet alleen maar samen met de collega’s van de financiële administratie en financieel beheer. Het team bestaat uit acht financieel adviseurs en negen medewerkers op de financiële administratie en vijf medewerkers financieel beheer. Samen vormen jullie het financiële hart van de gemeenten Zaltbommel en Maasdriel die hun bedrijfsvoeringstaken hebben ondergebracht in Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard.
Wat neem je mee?
Je hebt
– Een hbo/wo werk- en denkniveau en ruime kennis en ervaring in een vergelijkbare rol;
– Ervaring in een vergelijkbare financiële functie binnen de lokale overheid is een pré;
– Kennis van de relevante regelgeving (BBV en BTW) is een pré.
Je bent
– Gemotiveerd om te groeien en innoveren;
– Communicatief en analytisch vaardig zowel mondeling als schriftelijk;
– Besluitvaardig, flexibel, initiatiefrijk. Niet bang om lef te tonen, te experimenteren en fouten te maken;
– Samenwerkingsgericht, leergierig en bereid om samen zaken te professionaliseren.
Wat ga je doen?
– Financieel adviseur en sparringpartner voor teammanagers, beleidsmedewerkers voor de teams Ruimtelijke Ontwikkeling en Publieke Dienstverlening van de gemeente Maasdriel;
– Leveren van een bijdrage aan de totstandkoming van Planning en Control producten: kaderbrief, begroting, bestuursrapportage en jaarrekening;
– Analyseren van kansen, risico’s en het behalen van doelstellingen van jouw teams;
– Toetsen en adviseren van college- en raadsvoorstellen op financiële consequenties.
Jouw kennis en kunde breng je mee naar onze organisatie. De manier waarop je communiceert maakt jou een succesvolle financieel adviseur. In begrijpelijke taal, rekening houdend met standpunten en belangen van anderen en door cijfers te vertalen in inzichtelijke verhalen. Daarmee draag je bij aan goede besluitvorming met oog voor politiek-bestuurlijk gevoelige thema’s. Daarvoor moet je soms ook weerstand overwinnen of zelfs dwars gaan liggen als de situatie daarom vraagt. Dat is jou met tact en inlevingsvermogen wel toevertrouwd. Verder ben je een voorbeeld voor collega’s die nog niet voor elk probleem oplossingen kunnen aandragen; daag ze gerust uit om uit hun comfortzone te komen. Je schrikt niet als jouw werkdag anders loopt dan gepland. Door zelf de lat hoog te leggen, laat je het hele team groeien.
Wat bieden we je?
– Schaal 10A maximaal € 5.366,- per maand (excl. IKB peildatum 2 januari 2023) bij een fulltime dienstverband. Een individueel keuzebudget (IKB) 17,05% van je brutosalaris kun je vrij besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen. Inschaling is afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring;
– Een tijdelijke aanstelling voor 12 maanden met een perspectief op een vast dienstverband;
– Een 32-36-urige werkweek;
– Ruime opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden;
– Flexibele werktijden, ruimte om thuis te werken en reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer;
– Een laptop en een smartphone.
Wij werken (veelal) digitaal en daar waar je nodig bent. Vanuit huis, op locatie of het gemeentekantoor.
Werken in de Bommelerwaard
Tussen de Maas en de Waal ligt het ‘riviereiland’ Bommelerwaard. Door de centrale ligging langs de A2, het afwisselende landschap en de rijke historie is het aantrekkelijk om te wonen, recreëren e?n werken. De gemeenten Zaltbommel en Maasdriel werken nauw samen om dit in stand te houden. Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard (BVEB) ondersteunt de gemeenten op het gebied van Financiën, Juridische zaken, Informatisering & Automatisering en HRM.
Pronken zit niet in onze aard, maar we zijn trots op al het moois dat de Bommelerwaard te bieden heeft. Onze ambities zijn hoog, maar realistisch. De sfeer binnen onze organisatie is informeel en de lijnen zijn kort. In deze functie versterk je samen met zo’n 25 collega’s het team financiën. Wij bieden je een uitdagende functie met ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze bedrijfscultuur is informeel, uitdagend en to the point.
Standplaats
Gemeente Maasdriel
Kerkstraat 45
5331 CB Kerkdriel
Kennismaken
Gaat jouw hart sneller kloppen van het lezen van deze vacature? Top! Je kunt direct een belafspraak inplannen via deze link: https://kodros.nl/belafspraak-maken/
Inlichtingen over deze functie en procedure kun je inwinnen bij Nancy Brussel, zij is bereikbaar via nancybrussel@kodros.nl of telefonisch op 085-2500342.