Kodros verbindt financials aan gemeenten.

Concern Controller

Wat neem je mee?
Je hebt 

– een WO werk- en/of denkniveau;
– ervaring bij een gemeente, provincie of waterschap is een pré;
– een hands-on mentaliteit;
– een moderne visie op Control en je hebt visie op de vraagstukken waar gemeenten mee te maken hebben om in control te blijven.

Je bent
– Politiek sensitief;
– Analytisch scherp en communicatief vaardig;
– Doortastend, kritisch, maar ook initiatiefrijk en oplossingsgericht;
– Empathisch, omgevingsgericht en werkt graag samen.

Wat ga je doen?
– Adviseren van bestuur, directie en organisatie en zorgen dat Cranendonck in control is zowel wat betreft doelstellingen en processen als financieel;
– Gevraagd en ongevraagd adviseren over ontwikkelingen, kansen, bedreigingen en risico’s voor de organisatie en je draagt bij aan de juiste koers;
– Je adviseert en rapporteert onafhankelijk over de doelmatigheid, doeltreffendheid en rechtmatigheid van het functioneren van de organisatie;
– Je zet de kaders en hebt regie op de planning en control (P&C)-cyclus maar ook een beleidsmatige bijdrage leveren en het bewaken van de integraliteit;
– Je zorgt voor een proactieve afstemming met de accountant, management en bestuur in het kader van de P&C cyclus;
– Je bent lid van het overkoepelende Opdrachtgever – Opdrachtnemers – overleg (OGON) van de drie gemeenten met de Gemeenschappelijk Regeling (GRS) A2;
– Je bent inhoudelijk verantwoordelijk voor het personeelsbudget;
– Je bent het aanspreekpunt voor de accountant en provincie;
– Je treft de voorbereidingen op de rechtmatigheidsverantwoording.

Wat bieden we je?
– Een 32 tot 36- urige werkweek;
– Een veelzijdige functie in een open organisatie waarbij je de kans krijgt om te laten zien wat je kunt en te zeggen wat je vindt en waarbij plaats- en tijdonafhankelijk werken gefaciliteerd wordt;
– Afhankelijk van je opleiding, kennis en ervaring word je ingeschaald in schaal 12 (max €85.722 bruto per jaar op basis van 36 uur incl IKB. Een Individueel Keuzebudget (IKB) 17,05% van je brutosalaris kun je vrij besteden aan de beschikbare doelen, passend bij jouw persoonlijke wensen;
– Mogelijkheden om je te ontwikkelen middels opleidingen, stage en trainingen;
– Een tijdelijke aanstelling voor de duur van 1 jaar, met het voornemen om bij goed functioneren om te zetten naar een vaste aanstelling;
– Een individueel keuze budget om te besteden aan secundaire arbeidsvoorwaarden.

Werken bij gemeente Cranendonck
Cranendonck is een ambitieuze gemeente met zes kernen, ruim 20.000 inwoners, een groot buitengebied, een groeiende economie, variërend van stevige (innovatieve) bedrijvigheid tot recreatie en toerisme. De gemeente heeft een grote, culturele geschiedenis.

Het is fijn wonen in Cranendonck. De gemeente heeft een rijk verenigingsleven, levendige kernen en prima collectieve voorzieningen. Kenmerkend zijn haar vitale gemeenschappen: de mensen kennen elkaar, voelen zich betrokken en hechten waarde aan de kwaliteit van hun leefomgeving. Samen met onze vitale gemeenschappen blijven we bouwen aan Cranendonck! Door onder andere de aanwezigheid van een grootschalige opvang locatie voor asielzoekers, de snelweg A2, haven, vliegveld en treinstation kent deze plattelandsgemeente vraagstukken die niet voor grootstedelijke uitdagingen onderdoen. De unieke ligging – in Zuidoost-Brabant, grenzend aan Limburg en België en onderdeel van de Brainport- en Keyportregio – zorgt ervoor dat er intensief, grensoverschrijdend en grenzeloos wordt samengewerkt.

Informele en open organisatie 
De informele, open en collegiale werksfeer maakt het fijn werken bij gemeente Cranendonck. Er is ruimte voor autonomie en er zijn kansen te over voor medewerkers om hun talenten in te zetten. Samen zetten we de schouders onder de uitdagingen waar we voor staan en samen vormen we het unieke DNA van onze gemeente. Eén van die uitdagingen is de verdere ontwikkeling van onze organisatie.
We zoeken collega’s die deze uitdagingen met beide handen willen aanpakken Samenwerken, oog hebben voor elkaar én een stapje extra doen om tot optimale en soms verrassende resultaten te komen, zijn voor jou vanzelfsprekend.
Onze gemeente is een fantastische plek als je ambitieus bent en ook jezelf verder wilt ontplooien!

Locatie  
Gemeente Cranendonck
Capucijnerplein 1
6021 CA Budel

Over Kodros 
Kodros vindt, verbindt en ontwikkelt financials voor gemeenten. Dat doen wij via werving, training en ontmoeting. Ook kun je jezelf verder ontwikkelen als interim financial.
Samen. Groeien. Presteren. Daar gaan we voor! Samen streven we jouw dromen na door je continu uit te dagen om stappen te maken binnen de organisatie. Je wilt hard werken, continu leren en goed leren omgaan met vrijheid en verantwoordelijkheidsgevoel. We helpen jou de volgende stap te zetten.

Heb je vragen over deze functie?

Neem contact op met Nancy Brussel

Senior Consultant

Solliciteer op de functie

Concern Controller

Solliciteer op deze functie door het sollicitatieformulier in te vullen. Wij doen ons best om binnen 2 werkdagen op je sollicitatie te reageren. 

Heb je nog vragen? 

085 250 03 42